10 маршрута за цялото семейство на Витоша

Витоша е четвъртата по височина планина в България, а разликата от над 1700 метра между Софийската котловина и първенеца на планината – Черни връх и придава внушителен вид, гледана от столицата. През 1934 г., 6410 ха от планината (23% от площа и), включващи резервата – Бистришко бранище, а по-късно и Торфено бранище са обявени за […]

Алеко – Академика – Железница

Лично за мен най-красивият маршрут в районът на Алеко е пътеката към станция Академика. От плаца пред хижата се потегля по асфалтова алея към писта „Витошко Лале“. Скоро след пресичането на пистата се навлиза във красива смърчова гора. След около 100 м е разклонът за станция Академика. Пътеката за нея е горната, а по долната […]

Алеко – Бистришко бранище – с. Бистица

Тази пътека преминава през местност Бистришко бранище, която е уникалена с разнообразието си от форми на смърчови дървета и поради тази причина е обявена и за биосферен резерват под егидата на ЮНЕСКО. Пътеката е по-дългият вариант за достигане на село Бистрица, но е много превлекателна заради великолепната гора и невероятното спокойствие, което цари в нея. […]

Алеко – Железница

Алеко е основният туристически център на Витоша. В района са най-дългите ски писти на столичната планина. Алеко е и родното място на българските скиори. Времената, когато хижата е била заслон и всяка сутрин група ентусиасти са поемали с дървените ски нагоре по дивата Стена са отдавна отминали, но за щастие все още има хора, които […]

Алеко – м.“Лавината“ -вр.Малък Резен

Тази пътека е един по-красив и спокоен вариант за изкачване до върховете Голям и Малък Резен. Потегля се по асфалтовата алея и когато се достигне писта „Витошко лале“ се поема нагоре по нея. Подминава се покрай лифтовата станция и се продължава нагоре и леко наляво към малко хълмче. Постепенно пътеката започва да се показва измежду […]

м.Бай Кръстьо – Комините – Орлово гнездо – засл. Кикиш

Според мен това е една от най-красивите пътеки в България, а за щастие не е и много пренаселена. До Бай Кръстьо се достига със седалков лифт Драгалевци-Голи връх или с автобус 66. Потегля се по асфалтова алея, подминава се малко заведение и след преодоляване на мъчителен и досаден къс наклон се излиза на шосето за […]

Обиколка Витоша 100 км.

Стартът на състезанието е на паркинга пред резиденция „Бояна”. Тръгва се  по бул.“България” по посока на кв. “Бояна”, като се спазват правилата за движение по пътищата. Продължавате по пътя за м. “Златни мостове”. След първия остър завой се отклонявате в дясно по ул. ”Беловодски път”, пресичате внимателно шосето за „Златни Мостове“ и преминавате покрай чешмата […]

София (кв. Бояна) – Боянски водопад – х. Момина скала

Маркировката започва от площада в кв. Бояна до който има спирка на автобус 64, от ресторант Боянско ханче. Насочва се диагонално по ул. Белите брези и се продължава на ъгъла на Боянска църква по ул. Поп Евстати Витошки стръмно нагоре. Ако искате да разгледате Боянската църква вместо по ул. Белите брези се насочете по дясната […]

София (кв. Драгалевци) – х. Алеко

Пътеката започва от площада на кв. Драгалевци. От тук може да се придвижите от двете страни на реката по улици „Ген. Ковачев“ или „Крайречна“. Маркировката е поставена по ул. „Ген. Ковачев“ по която се достига до долна лифтова станция. Ако се използва ул. „Крайречна“, можете да се съберете с маркировката, чрез мост над реката малко […]